Algemene voorwaarden

Huisregels

Om het platform zo professioneel en duidelijk mogelijk te houden, hebben we onderstaande huisregels opgesteld. Hierin leggen we uit wat we van je verwachten als je koper of verkoper wordt op dit platform. De regels zijn allemaal heel erg vanzelfsprekend en kunnen ook in lastige situaties wat meer duidelijkheid geven. Merk je dat een verkoper zich niet houdt aan deze regels? Meld het ons dan. Zo houden we samen het platform toegankelijk en schoon voor iedereen.

De huisregels gelden voor iedereen! Zowel kopers, verkopers als bezoekers gaan akkoord met onderstaande huisregels zodra ze gebruik maken van het platform. Deze regels gelden dus voor iedereen die het platform bezoekt.

De huisregels zijn een onderdeel van de algemene voorwaarden van Handwerkmarkt. De complete algemene voorwaarden van Handwerkmarkt zijn van toepassing op de verkopers van het platform en zijn te vinden onderaan deze pagina.

Als verkoper

Handwerkmarkt is een platform voor het kopen en verkopen van handgemaakte  producten en/of creatieve workshops. We willen klanten zo goed mogelijk begeleiden in het vinden van een perfect passend, handgemaakte cadeau en leggen hieronder daarom graag aan je uit wat je op dit platform mag aanbieden:

  • Producten zijn handgemaakt als het product door jouzelf gemaakt of ontworpen is. Enige vorm van uniekheid in elk product wordt dus verwacht aanwezig te zijn. 
  • De workshops die aangeboden worden op het platform dienen van creatieve aard te zijn, waarbij participanten leren iets creatiefs te maken.

Twijfel je of jouw product of workshop hieraan voldoet? Stuur ons dan een bericht en we helpen je graag verder.

Om de kwaliteit van het platform te behouden en om klanten optimaal te begeleiden in het vinden van een perfect passend cadeau, leggen we je graag uit waar klanten niet naar opzoek zijn als ze Handwerkmarkt bezoeken. Onderstaande producten zijn niet toegestaan om te verkopen op Handwerkmarkt:

  • Massa productie mag niet verkocht worden op Handwerkmarkt. Enige vorm van uniekheid in elk product wordt verwacht. 
  • Het doorverkopen van producten is ook niet toegestaan. Een doorverkocht product is een product dat niet door jou gemaakt of ontworpen is of waarbij je niet betrokken bent geweest bij het maken of ontwerpen van het product. 
  • Verder zijn er ook verboden producten die ook met handgemaakte eigenschappen niet verkocht mogen worden op Handwerkmarkt:
  1. Drugs
  2. Alcohol
  3. Aanstootgevende materialen
  4. Geneesmiddelen
  5. Gestolen producten
  6. Explosieve, gevaarlijke of schadelijke materialen
  7. Producten die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van anderen
  8. Levensmiddelen
  9. Producten met menselijke resten
  10. Medische hulpmiddelen
  11. Erotische en pornografie gerelateerde producten
  12. Software
  13. Tabak
  14. Wapens, messen of andere gerelateerde producten

Help ons mee om dit platform professioneel en schoon te houden en rapporteer producten die niet aan deze huisregels voldoen. 

Producten die niet aan deze huisregel voldoen dan worden van het platform verwijderd. Het gerelateerde account wordt ook door ons nagekeken. Als je niet voldoet aan de huisregels wordt jouw winkel geblokkeerd waardoor er geen producten verkocht kunnen worden. We nemen vervolgens contact met je op. Uiteindelijk kan dit leiden tot het geheel verwijderen van het account.  Jouw account wordt dus nooit zonder communicatie door ons verwijderd. Abonnementskosten worden daarbij niet terugbetaald. Maak dus geen misbruik van dit leuke platform en heb respect voor de andere verkopers en klanten. Kleine moeite, groot gebaar!

Duidelijkheid en eerlijkheid vinden wij erg belangrijk op Handwerkmarkt. We vinden het daarom belangrijk dat onze verkopers ook duidelijk en eerlijk zijn naar hun klanten. We snappen dat je jezelf en jouw producten graag zo positief mogelijk wil presenteren, maar blijf hierbij altijd waarheidsgetrouw. Dit kan veel gedoe voorkomen en zorgt voor een hogere klanttevredenheid. 

Bij het aanmaken van een verkopersaccount op Handwerkmarkt ga je daarom akkoord met de volgende regels:

  1. De informatie dient in het Nederlands geschreven te worden.
  2. De verstrekte product informatie (zoals product beschrijving en foto’s) is correct en is een goede representatie van de werkelijkheid.
  3. De foto’s die bij een product geplaats hebben betrekking op en zijn een goede representatie van het desbetreffende product. 
  4. De gekozen categoriën sluiten het beste aan bij het product. Verkopers mogen dus niet alle beschikbare categoriën kiezen zodat hun product zichtbaar is op alle pagina’s. Er geldt dan ook een maximum van 2 productcategorieën en 3 cadeau thema’s.
  5. De verstrekte winkel informatie (zoals adres en telefoonnummer) is correct en naar waarheid ingevuld. 
  6. Als verkoper houd je jezelf aan jouw eigen opgestelde algemene voorwaarden en de voorwaarde die je besproken hebt met je klanten. Heb je nog geen algemene voorwaarde toegevoegd aan jouw winkel? Kijk in de Winkel handleiding hoe je dit het beste kan doen.  
  7. Er worden geen winkels gedupliceerd of acties ondernomen om zo de gestelde voorwaardes en werkwijze van Handwerkmarkt te vermijden.
  8. Bij het plaatsen van informatie en afbeeldingen worden geen intellectuele eigendomsrechten geschonden. 

De chat is voor klanten een handige functionaliteit om snel en makkelijk contact op te nemen met verkopers. Ook kunnen verkopers onderling contact met elkaar opnemen om tips en ervaringen uit te wisselen.

De chat mag dus alleen gebruikt worden voor platform gerelateerde doeleinden. Voorbeelden hiervan zijn:

  1. Onderhandelingen tussen koper en verkoper.
  2. Vragen stellen over producten.
  3. Het vragen van tips en advies aan andere verkopers.
  4. Het sturen van een Tikkie of ander betaalverzoek naar klanten om een geplaatste bestelling van een product op het platform af te handelen.
  5. Het op de hoogte houden van vorderingen van een bestelling. 

Daarnaast is het strikt verboden om de chat te gebruiken voor:

  1. Het lastig vallen van klanten of andere verkopers door beledigende of discriminerende gesprekken te voeren of door te gaan met chatten als de ander duidelijk kenbaar heeft gemaakt het gesprek te willen beïndigen.
  2. Promoties, advertenties en spam.
  3. Het zwart maken van andere verkopers.
  4. Het delen en verspreiden van informatie van de desbetreffende persoon door kopieën of screenshots van het gesprek te verspreiden.

Natuurlijk doe jij je uiterste best om een zo goed mogelijke service te leveren aan jouw klanten. Je hebt veel moeite en aandacht in jouw product gestopt en hoopt dat klanten net zo enthousiast zullen zijn. Helaas kan het voorkomen dat jouw verwachtingen niet helemaal overeenkomen met de verwachtingen van jouw klant. Dit kan in zeldzame gevallen leiden tot een negatieve beoordelingen, wat zowel voor jou als voor jouw klant niet fijn is. Ondanks dat de communicatie tussen jou en je klanten onder jouw eigen verantwoordelijkheden vallen binnen het platform, willen we je graag helpen om teleurstelling te voorkomen, je tips geven over hoe je het beste met beoordelingen om kan gaan en je op de hoogte stellen van de huisregels waar zowel jij als jouw klant zich aan moeten houden.

Wat betreft de beoordelingen, zijn de volgende huisregels van belang:

  1. Een beoordeling mag geen persoonlijke, discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten. Uiteraard wordt geen enkele vorm van pesten of kleinerende/respectloze uitspraken toegestaan. 
  2. Geen (zelf)promotie, spam of irrelevante links.
  3. Beoordeling moet naar eigen waarheid geschreven worden gebaseerd op een ervaring met de desbetreffende verkoper. Eigen meningen en perspectieven worden daarbij ook bij een conflict gerespecteerd. Een beoordeling voldoet alleen aan deze regel als een (verkoop)ervaring tussen de klant en de verkoper daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
  4. Een review mag niet gaan over dingen waar de verkoper geen controle over heeft zoals verzendingen, Handwerkmarkt of betrokken derden. 
Tip! Heb je een negatieve beoordeling ontvangen? Verwijder hem dan niet gelijk maar probeer ervan te leren. Laat vervolgens in een reactie weten hoe je het zou willen oplossen. Als je op een respectvolle manier omgaat met negatieve kritiek, wordt dit als zeer positief ervaren door andere potentiële klanten. Daarom zijn negatieve reviews soms meer waard dan positieve (als het er niet te veel zijn natuurlijk!)

Heb je een negatieve review gekregen die je graag door ons zou willen laten beoordelen? Laat het ons dan weten. We helpen je graag verder met passend advies.

Samen met alle andere creatieve verkopers proberen we een groot Nederlands platform te bouwen die de kernwaarden van handwerken laat zien en ervaren aan de rest van Nederland. Om dit doel te bereiken hebben we jouw hulp nodig! Klantenservice en een goede transparante communivatie naar klanten is daarbij erg belangrijk. Bij het aanmaken van een verkopersaccount op Handwerkmarkt ga je daarom akkoord met de volgende regels:

  1. Houd je aan jouw eigen opgestelde algemene voorwaarden. Met duidelijke algemene voorwaarden, voorkom je verkeerde verwachtingen en weten kopers waar ze aantoe zijn. Lees hier hoe je het beste jouw algemene voorwaarden kan opstellen. 
  2. Houd je aan jouw eigen verzend- en verwerktijden die je hebt gecommuniceerd naar je klanten. Verkopers zijn verplicht een product te verzenden en anders samen met een koper tot een andere overeenkomst over te gaan. 
  3. Probeer problemen en/of klachten  zo snel en professioneel mogelijk met de desbetreffende klant op te lossen. Handwerkmarkt is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor een goede overeenkomst tussen verkopers en kopers en/of geleverde service en producten. Het is dan ook de eigen verantwoordelijkheid van de verkoper om met een passende oplossing te komen om klachten en problemen af te handelen.  
  4. Als het niet lukt om een bestelling af te ronden, dien je de koper tijdig op de hoogte te stellen. Je kan een bestelling vervolgens annuleren via jouw verkopers dashboard. 

Volgens de wet heeft een koper die zijn/haar product online heeft gekocht 14 dagen bedenktijd waarbinnen het product kosteloos geretourneerd mag worden. Een koper krijgt dan zijn/haar geld terug van de koper inclusief verzendkosten. Deze transactie moet zelf door de verkoper geregeld worden en valt buiten de verantwoordelijkheden van Handwerkmarkt.

Deze bedenktijd geldt niet voor gepersonaliseerde of beperkthoudbare producten. 

Wat moet je doen als een product goed geleverd is maar daarna kapot ging? En wat zijn jouw rechten als een pakketje niet geleverd wordt?

Ben je opzoek naar deze antwoorden en benieuwd naar de andere consumentenrechten volgens Rijksoverheid? Klik dan hier
Overige zaken, zoals wat wel en wat niet beschouwd wordt als internet fraude en wanneer de koper recht heeft op een passende oplossing, kan je hier op de pagina van de politie vinden. 

Wij bemiddelen niet bij problemen tussen de koper en de verkoper en geven dus ook geen advies. Kom je er echt samen niet uit? Schakel dan juridisch advies in of ga langs bij een juridisch loket bij jou in de buurt. 

Komt het tot een terugstorting van het totaal bedrag (inclusief verzendkosten)? Dan dient de verkoper deze transactie af te handelen. 

Bij het kopen van een product gaan klanten akoord met de algemene voorwaarde van de verkoper en het privacy beleid van Handwerkmarkt. 

Dit privacy beleid zorgt ervoor dat Handwerkmarkt bevoegd is persoonlijke informatie (zoals naam, bestellingsdetails en het verzendadres) te delen met een verkoper. Bij het aanmaken van een verkopersaccount ga je ermee akkoord deze gegevens:

  1. Te beschermen
  2. Niet aan andere partijen te verstrekken (en dus instemmen met de geheimhoudingsplicht)
  3. Alleen te gebruiken voor het afhandelen van de gerelateerde bestelling. 

Als koper

Handwerkmarkt is een platform voor het kopen en verkopen van handgemaakte producten. Wij fungeren hierbij als tussenpersoon en brengen kopers en verkopers met elkaar in contact via het platform. Ons doel is om kopers hier te laten ervaren hoe ontzettend leuk, hip en uniek handgemaakte producten zijn en dat alles zonder ver te hoeven zoeken- alles binnen handbereik! We geven op het platform daarom zo veel mogelijk simpele handvaten voor een succesvolle samenwerking tussen koper en verkopers maar hebben daarin wel een beperkte rol. Het is daarom belangrijk om te begrijpen dat:

  1. Een product wordt gekocht bij een van de vele getalenteerde verkopers en niet bij Handwerkmarkt zelf. 
  2. Het platform is toegankelijk voor iedereen die graag zijn/haar handgemaakte producten wil verkopen; van hobbyisten tot kleine ondernemers. Wij selecteren deze verkopers niet zelf en daarom geven wij geen garantie voor de kwaliteit van de producten of de informatie (zoals foto’s en beschrijvingen) op het platform.  
  3. Elke verkoper heeft een eigen winkel met zelf opgestelde algemene voorwaarden. Als koper ga je bij de koop van een product akkoord met deze algemene voorwaarden.
  4. Bij het personaliseren van een product ben je zelf verantwoordelijk voor het door jou geleverde materiaal. 

Je kan altijd een product rapporteren als deze niet voldoet aan de huisregels. Ga hiervoor naar de productpagina en druk op “Report abuse”. 

Wat ontzettend leuk dat je interesse hebt voor het kopen van een product op Handwerkmarkt! Hiermee help je individuele creatievelingen in Nederland en krijgen zij erkenning voor hun prachtige werk. Je krijgt hierbij te maken met unieke producten en wisselende algemene voorwaarden, verwerkingtijden en transactieverwerkingen. Om ervoor te zorgen dat je tevreden bent over jouw aankoop vragen we je akkoord te gaan met het volgende:

  1. Je gaat akkoord met de algemene voorwaarden van de verkoper, waaronder de verzendkosten, verzendmethode en de verwerkingstijden.
  2. Als de verkoper nog geen algemene voorwaarde heeft opgesteld, heb je alle voorwaarden van te voren besproken met de verkoper.
  3. Je hebt de product beschrijving en de algemene voorwaarden van de verkoper gelezen voordat je een aankoop in jouw winkelmandje hebt geplaatst. 
  4. Bij het plaatsen van de bestelling ben je akkoord gegaan met het privacy beleid van Handwerkmarkt.
  5. Je hebt het juiste verzendadres ingevuld of doorgegeven aan de verkoper. 

Heel veel succes met je nieuwe aankoop!

De chat is voor jou als klant een handige functionaliteit om snel en makkelijk contact op te nemen met verkopers. 

De chat mag dus alleen gebruikt worden voor platformgerelateerde doeleinden. Voorbeelden hiervan zijn:

  1. Onderhandelingen tussen koper en verkoper.
  2. Vragen stellen over producten
  3. Het vragen van tips en advies aan verkopers als je eventueel zelf een winkel wil oprichten.
  4. Het op de hoogte gehouden worden van vorderingen van een bestelling. 

Daarnaast is het strikt verboden om de chat te gebruiken voor:

  1. Het lastig vallen van verkopers door beledigende of discriminerende gesprekken te voeren of door te gaan met chatten als de ander duidelijk kenbaar heeft gemaakt het gesprek te willen beïndigen.
  2. Promoties, advertenties en spam.
  3. Het zwart maken van andere verkopers.
  4. Het delen en verspreiden van informatie van de desbetreffende persoon door kopieën of screenshots van het gesprek te verspreiden.

Wat betreft de beoordelingen, zijn de volgende huisregels van belang:

  1. Een beoordeling mag geen persoonlijke, discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten. Uiteraard wordt geen enkele vorm van pesten of kleinerende/respectloze uitspraken toegestaan. 
  2. Geen (zelf)promotie, spam of irrelevante links.
  3. Beoordeling moet naar eigen waarheid geschreven worden gebaseerd op een ervaring met de desbetreffende verkoper. Eigen meningen en perspectieven worden daarbij ook bij een conflict gerespecteerd. Een beoordeling voldoet alleen aan deze regel als een (verkoop)ervaring tussen de klant en de verkoper daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
  4. Een review mag niet gaan over dingen waar de verkoper geen controle over heeft zoals verzendingen, Handwerkmarkt of andere betrokken derden.

Ben je van plan een negatieve beoordeling te plaatsen? We raden je aan eerst een klacht of conflict te bespreken met de verkoper voordat je een beoordeling plaatst zodat je de verkoper de kans geeft om het op te lossen. Het betrekken van anderen in het conflict zorgt vaak voor stroevere onderhandelingen voor een oplossing en leidt vaak dus alleen maar tot veel frustratie voor beide partijen. 

We vinden het erg vervelend als jouw ervaring met een verkoper niet naar wens is verlopen. Helaas kunnen we je hier niet bij helpen en we verzoeken je dan ook vriendelijk eerst contact op te nemen met de verkoper.

Klanten hebben vaak bij online aankopen 14 dagen bedenktijd waarbinnen ze het product mogen retourneren en hun geld terug kunnen krijgen. Kijk hier of jij daar recht op hebt. Het terugstorten van gelden worden door de verkoper afgehandeld. Een restitutie via Handwerkmarkt is niet mogelijk. 

Handwerkmarkt heeft geen rol in de schadebemiddeling tussen kopers en verkopers. Klachten die met ons gecommuniceerd worden, zullen niet door ons behandeld worden tenzij de betrokken verkoper zich niet houdt aan onze huisregels. Komen jullie er samen niet uit? Kijk dan hier wat jouw rechten zijn en wanneer je eventueel aangifte kan doen.  

Je kan een product ook altijd rapporteren. Dit kan via de productpagina door te drukken op “report abuse”. Wij controleren jouw melding. Is de productfoto of informatie volgens jou niet representatief genoeg voor het geleverde product?  Laat het ons weten!

Heb je vragen over de huisregels? Neem contact met ons op via de mail of Whatsapp.

Algemene voorwaarden

Handwerkmarkt

Kvk: 74245171

Versie: Maart 2020

De algemene voorwaarden van Handwerkmarkt zijn opgesteld voor de verkopers van het platform.  

ARTIKEL 1. DEFINITIES

1.1. Handwerkmarkt: de eenmanszaak Handwerkmarkt, statutair gevestigd te Sprang-Capelle en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 74245171.

1.2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die bij Handwerkmarkt een abonnement afsluit om producten via het platform aan te bieden en te verkopen en daardoor een overeenkomst is aangegaan (ook wel de verkopers op het platform). 

1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel van de bepalingen als hierna opgenomen.

1.4. Diensten: alle diensten die Handwerkmarkt voor de klant uitvoert. Hieronder wordt onder andere verstaan, doch niet uitsluitend: het aan de klant beschikbaar stellen van een advertentieplatform voor het aanbieden van unieke handgemaakte producten. Handwerkmarkt bemiddelt, door middel van het abonnementensysteem, op het platform bij het verkopen van producten.

1.5. Platform: Handwerkmarkt biedt een platform in de vorm van een zoekservice met advertenties voor unieke handgemaakte producten. De verkoop van massaproductie is niet toegestaan.

1.6. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Handwerkmarkt en klant krachtens welke Handwerkmarkt de dienst zal uitvoeren.

1.7. Koper: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die producten koopt van de klanten (verkopers) op het platform. 

1.8. Informatie: alle gegevens afkomstig van klant.

1.9. Website: www.handwerkmarkt.nl

ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Handwerkmarkt gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, overige verrichte handelingen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

2.2. Door het registreren van een account bij Handwerkmarkt verklaart de klant dat hij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden van Handwerkmarkt en dat hij met deze voorwaarden akkoord gaat.

2.3. In geval van strijdigheid tussen deze algemene voorwaarden en gemaakte afspraken in een overeenkomst dan prevaleren de bepalingen uit de overeenkomst.

2.4. Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing op handelingen van derden die door Handwerkmarkt zijn ingehuurd betreffende het uitvoeren van de levering of dienst.

2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt door in gebruik name van deze algemene voorwaarden verworpen.

 

ARTIKEL 3. OFFERTES EN AANBIEDINGEN

3.1. Handwerkmarkt zal in de offerte aangeven welke diensten worden aangeboden en welke bedragen de klant verschuldigd is bij aanvaarding van de offerte. Offertes van Handwerkmarkt zijn geldig voor de in de offerte aangegeven termijn. Indien er geen termijn is aangegeven, is de offerte geldig tot 14 dagen na de datum waarop de offerte is uitgebracht.

3.2. Indien blijkt dat de bij de aanvraag of overeenkomst door de klant verstrekte gegevens onjuist waren, heeft Handwerkmarkt het recht de betreffende prijzen en andere voorwaarden aan te passen.
3.3. Alle door Handwerkmarkt gecommuniceerde prijzen zijn bedragen in euro’s, inclusief btw, exclusief verzendkosten en overige vastgestelde heffingen en/of retributies, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.

3.4. Aanbiedingen gelden niet automatisch voor vervolg opdrachten.

3.5. Handwerkmarkt zal vooraf factureren. Toegang tot het platform wordt verschaft zodra de klant de abonnementskosten heeft voldaan, direct via het platform of na het ontvangen van een factuur. Deze werkwijze geldt ook voor een ‘gratis’ abonnement.

3.6. Handwerkmarkt behoudt zich het recht om prijzen tussentijds te wijzigen. Indien de prijzen van aangeboden diensten stijgen na totstandkoming van de overeenkomst, dan is klant gerechtigd de overeenkomst te annuleren per de datum dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen ten gevolge van een wettelijke regeling of bepaling zijn hierbij uitgesloten.

3.7. Handwerkmarkt behoudt zich het recht om jaarlijks prijzen te verhogen met een percentage gelijk aan de stijging van de consumentenprijsindex, vastgesteld door het CBS. Deze verhoging van de prijzen geeft de klant geen recht om de overeenkomst te ontbinden.

ARTIKEL 4. OVEREENKOMST

4.1. Een overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant op enigerlei wijze een mededeling aan Handwerkmarkt verricht inhoudende de aanvaarding van een offerte.

4.2. Na het tot stand komen van een overeenkomst kan deze enkel met wederzijdse goedkeuring worden gewijzigd.

4.3. Na het tot stand komen van een overeenkomst, zal Handwerkmarkt binnen bekwame tijd overgaan tot uitvoering van de diensten.

4.4. Handwerkmarkt heeft het recht bepaalde dienstverlening uit te laten voeren door derden zonder dat zij de klant daarvan op de hoogte dient te stellen. Indien door de uitvoering van de dienstverlening door derden meerkosten worden gemaakt zullen deze na overleg aan de klant worden doorberekend.

4.5. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten overeenkomst tussen de klant en Handwerkmarkt zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen middels een aanvullende of gewijzigde schriftelijke overeenkomst door beide partijen zijn aanvaard.

4.6. Indien de klant een overeenkomst met Handwerkmarkt wenst te ontbinden of annuleren komt hem dit recht enkel toe indien hij overgaat tot vergoeding van de tot dan toe verrichte werkzaamheden of ingeval van annulering tien procent van het in de opdrachtbevestiging overeengekomen honorarium.

4.7. Indien Handwerkmarkt, door omstandigheden ten tijde van de offerte of de opdrachtbevestiging onbekend, meer werk moet verrichten dan overeengekomen is in de offerte of opdrachtbevestiging, is Handwerkmarkt gerechtigd de daaruit voortvloeiende meerkosten aan klant in rekening te brengen. Indien klant bezwaar heeft tegen de meerkosten die Handwerkmarkt in rekening wenst te brengen, heeft klant het recht het nog niet uitgevoerde gedeelte van de opdracht te annuleren, waarbij de klant gehouden is het tot dusver door Handwerkmarkt uitgevoerde werk te vergoeden.

4.8. Handwerkmarkt stelt slechts het platform beschikbaar. Derhalve zal er nooit een overeenkomst tussen de koper en Handwerkmarkt tot stand komen met betrekking tot het sluiten van een koopovereenkomst naar aanleiding van een advertentie van de klant.

ARTIKEL 5. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR HANDWERKMARKT

5.1. Handwerkmarkt garandeert dat de haar verstrekte opdracht naar beste kunnen wordt uitgevoerd, onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap.

5.2. Handwerkmarkt spant zich in om de gegevens die Handwerkmarkt voor de klant opslaat zodanig te beveiligen dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.

5.3. Bij kenbaar gemaakte klachten van de klant over de geleverde diensten dient Handwerkmarkt met klant in overleg te treden over een voor beiden passende oplossing.

5.4. Handwerkmarkt is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst tussen de klant en Handwerkmarkt tijdens de samenwerking of uit andere bron hebben verkregen. Informatie wordt als vertrouwelijk aangemerkt wanneer dit door de andere partij is medegedeeld of als dit blijkt uit de maatstaven van redelijkheid en billijkheid.

5.5. Handwerkmarkt is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van de producten die middels de advertenties op het platform worden aangeboden.

5.6. Misbruik van het platform zal worden gestraft met verwijdering van advertenties en van het account waarmee het misbruik wordt gemaakt.

5.7. Handwerkmarkt spant zich in om te zorgen dat de klant gebruik kan maken van het platform. Handwerkmarkt verschaft echter geen enkele garantie dat dit platform nimmer in onbruik raken en aanvaardt derhalve geen aansprakelijkheid voor het niet bereikbaar zijn van het platform.

 

ARTIKEL 6. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR DE KLANT

6.1. De klant dient zich in beginsel te houden aan de in deze voorwaarden neergelegde bepalingen, tenzij anders overeengekomen.

6.2. De klant dient Handwerkmarkt te voorzien van alle juiste gegevens waarvan klant redelijkerwijs kan voorzien dat deze noodzakelijk zijn voor een juiste uitvoering van de overeenkomst. De klant is in ieder geval verplicht Handwerkmarkt onverwijld op de hoogte te stellen van wijzigingen in persoonsgegevens, bedrijfsgegevens of overige informatie waar Handwerkmarkt om verzoekt.

6.3. Indien in uitzondering op artikel 6.2 de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Handwerkmarkt zijn verstrekt, heeft Handwerkmarkt het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten aan de klant in rekening te brengen.

6.4. De klant stelt Handwerkmarkt steeds onverwijld schriftelijk op de hoogte van enige wijzigingen in naam, adres, email en desgevraagd, zijn/haar banknummer.

6.5. Bij klachten over de door Handwerkmarkt geleverde diensten dient de klant deze klachten kenbaar te maken aan Handwerkmarkt binnen 7 dagen na levering van de dienst, doch uiterlijk binnen één maand na voltooiing van de volledige dienst. De klant vrijwaart Handwerkmarkt één jaar na levering van alle juridische claims naar aanleiding van geleverde diensten.

6.6. De klant dient zelf reservekopieën te maken van alle gegevens als omschreven in artikel 6.2 die Handwerkmarkt nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst. Bij verlies van deze gegevens is Handwerkmarkt niet aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade.

6.7. Wanneer Handwerkmarkt inloggegevens aan de klant verstrekt dan is klant verantwoordelijk voor deze gegevens. Handwerkmarkt is niet aansprakelijk voor misbruik of verlies van de inloggegevens en mag erop vertrouwen dat de klant degene is die inlogt door middel van de aan de klant verstrekte inloggegevens.

6.8. De klant is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die hij in het kader van de overeenkomst tussen de klant en Handwerkmarkt tijdens de samenwerking of uit andere bron hebben verkregen. Informatie wordt als vertrouwelijk aangemerkt wanneer dit door de andere partij is medegedeeld of als dit blijkt uit de maatstaven van redelijkheid en billijkheid.

6.9. De door Handwerkmarkt beschikbaar gestelde chatfunctie mag slechts gebruikt worden voor het contact tussen de klant en de koper voor het verkopen van unieke handgemaakte producten die via het platform worden verkocht.

6.10. In aanvulling op artikel 6.9 worden, indien misbruik wordt gemaakt van de chat, of de chat voor andere doeleinden wordt gebruikt dan in artikel 6.9 vermeld staat, beide accounts van zowel de klant als de koper afgesloten.

6.11. Handwerkmarkt biedt de klant de mogelijkheid een deel van de opbrengst van de verkopen automatisch via het platform aan een goed doel te schenken. Tenzij anders overeengekomen met het betreffende goede doel, wordt het gereserveerde geld één keer per 6 maanden aan het goede doel uitbetaald. De klant ziet in het verkoopmenu van Handwerkmarkt hoeveel geld is afgedragen aan welk goed doel.

 

ARTIKEL 7. LEVERING EN LEVERTIJD

7.1. De door Handwerkmarkt te hanteren leveringstermijn hangt af van een succevolle en geverifieerde  accountregistratie. De door Handwerkmarkt opgegeven levertijd begint na totstandkoming van de overeenkomst en na ontvangst van alle benodigde gegevens van de klant.

7.2. Een door Handwerkmarkt vastgestelde leveringstermijn kan nimmer als fatale termijn beschouwd worden. Door het enkele overschrijden van een leveringstermijn raakt Handwerkmarkt niet van rechtswege in verzuim.

7.3. Bij overschrijding van de levertermijn met meer dan dertig dagen, komt de klant de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien Handwerkmarkt, na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst.

7.4. De klant is gehouden datgene te doen wat nodig is om een tijdige levering door Handwerkmarkt mogelijk te maken, onder meer door tijdig volledige, correcte en duidelijke gegevens aan te leveren zoals bepaald in artikel 6.2.

7.5. Wanneer de levering door Handwerkmarkt onverhoopt vertraging oplevert, zal Handwerkmarkt dit per e-mail aan de klant mededelen.

7.6. Aan de leveringsplicht van Handwerkmarkt zal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door Handwerkmarkt geleverde zaken een keer aan de klant zijn aangeboden.

ARTIKEL 8. BETALING

8.1. De betalingsverplichting van de klant vangt aan op de dag waarop de overeenkomst tot stand komt.

8.2. Alle door Handwerkmarkt verzonden facturen dienen door de klant binnen 14 dagen betaald te worden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. De eerste betaling zal door de klant op het platform worden afgehandeld. Bij deze betaling wordt de klant gevraagd om de e-mandate te accepteren en Handwerkmarkt te machtigen voor automatische incasso waarbij het abonnementsgeld worden geïnd.

8.3. Indien klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting voldoet is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling nodig is.

8.4. In geval van niet tijdige betaling kan Handwerkmarkt besluiten haar werkzaamheden “on hold” te zetten tot het moment van betaling. Indien een niet tijdige betaling regelmatig voorkomt, kan Handwerkmarkt besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen.

8.5. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, gehouden tot betaling van €50,00 exclusief btw bij de tweede herinnering en een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten, daaronder begrepen de kosten voor juristen, advocaten, deurwaarders, incassobureaus en de eventuele gerechtelijke procedure bij de rechtbank of het gerechtshof.

8.6. De vordering tot betaling is direct opeisbaar ingeval de klant in staat van faillissement wordt verklaard, surseance van betaling aanvraagt, dan wel algeheel beslag op vermogensbestanddelen van de klant wordt gelegd, de klant overlijdt en voorts, indien deze in liquidatie treedt of wordt ontbonden.

8.7. In bovenstaande gevallen heeft Handwerkmarkt voorts het recht uitvoering van de overeenkomst of enig nog niet uitgevoerd gedeelte daarvan zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor klant die hierdoor mocht ontstaan.

8.8. De klant gaat er mee akkoord dat Handwerkmarkt elektronisch factureert. Indien de klant een factuur per post wenst te ontvangen dan behoudt Handwerkmarkt zich het recht om hiervoor meerkosten à €2,50 per factuur te berekenen.

8.9. De klant kan bezwaren tegen de door Handwerkmarkt verzonden facturen uiterlijk binnen zeven dagen na factuurdatum schriftelijk aan Handwerkmarkt kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Handwerkmarkt een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.

8.10. Alle door Handwerkmarkt geleverde diensten blijven eigendom van Handwerkmarkt totdat alle door de klant verschuldigde bedragen aan Handwerkmarkt zijn voldaan.

 

ARTIKEL 9. VOORBEHOUD VAN EIGENDOM & INTELLECTUEEL EIGENDOM

9.1. Alle rechten van intellectuele eigendom op alle in het kader van de diensten ontwikkelde of ter beschikking gestelde documentatie, adviezen, rapporten, offertes, foto’s, teksten, websites, advertenties alsmede voorbereidend materiaal daarvan berusten uitsluitend bij Handwerkmarkt tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

9.2. De door Handwerkmarkt geleverde diensten mogen, gedeeltelijk of geheel, nooit worden verveelvoudigd of worden doorverkocht, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

9.3. De inhoud van de website van Handwerkmarkt, waaronder doch niet uitsluitend: de teksten, afbeeldingen, vormgeving, merken en domeinnamen, zijn het eigendom van Handwerkmarkt en worden beschermd door auteursrechten en intellectuele of industriële eigendomsrechten die onder het toepasselijk recht bestaan. Het is gebruikers van de website niet toegestaan om de website of enig gedeelte daarvan te verveelvoudigen dan wel ter beschikking te stellen zonder toestemming van Handwerkmarkt.

9.4. Alle auteursrechten en intellectuele eigendommen op door Handwerkmarkt ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusieve eigendom van Handwerkmarkt, tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.

9.5. Alle door de klant gepubliceerde informatie via de door Handwerkmarkt geleverde diensten blijven eigendom van de klant.
9.6. Handwerkmarkt is niet verantwoordelijk voor enige informatie/content die de klant op de servers van Handwerkmarkt plaatst. Indien de door klant geplaatste informatie/content op enige wijze inbreuk maakt op de rechten van derden of in strijd is met wet en regelgeving zal de klant Handwerkmarkt vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden als gevolg van dit handelen van de klant.

9.7. Iedere handeling welke in strijd is met artikel 9.2 en artikel 9.3 wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.

9.8. Bij inbreuk heeft Handwerkmarkt recht op een vergoeding ter hoogte van tenminste twee maal de door haar gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.

ARTIKEL 10. AANSPRAKELIJKHEID

10.1. Iedere overeenkomst tussen Handwerkmarkt en de klant is te typeren als een inspanningsovereenkomst. Handwerkmarkt kan als gevolg nimmer aansprakelijk worden gesteld voor niet behaalde resultaten.

10.2. Indien Handwerkmarkt onverhoopt hetgeen bepaald in artikel 10.1 toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal 2 maal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs (incl. BTW). Wanneer sprake is van een duurovereenkomst, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de laatst betaalde factuur door klant.

10.3. In aanvulling op artikel 10.2 is Handwerkmarkt dan alleen aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade dient men uitsluitend te verstaan:

  • de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden:
  • de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Handwerkmarkt aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan Handwerkmarkt toegerekend kunnen worden:
  • redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.

10.4. Handwerkmarkt sluit iedere aansprakelijkheid uit voor indirecte schade die geleden wordt door het gebruik van door Handwerkmarkt geleverde diensten, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van Handwerkmarkt.

10.5. Handwerkmarkt is in ieder geval nimmer aansprakelijk voor: gevolgschade, schade door gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, gederfde winst en voor schade ontstaan door verlies van datagegevens bij het uitvoeren van de overeenkomst.

10.6. Klant vrijwaart Handwerkmarkt voor alle aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden ter zake van schade die op enigerlei wijze is ontstaan door het onrechtmatige, dan wel onzorgvuldig gebruik van de aan contractant geleverde diensten van Handwerkmarkt.

10.7. Handwerkmarkt is nimmer aansprakelijk voor de wijze waarop klant de informatie tot zich heeft genomen/gekregen.

10.8. Het platform van Handwerkmarkt is slechts toegestaan voor minderjarige gebruikers mits zij daarvoor toestemming van een ouder/verzorger hebben, of wanneer het naar redelijkheid en billijkheid gebruikelijk is dat een minderjarige het platform zelfstandig gebruikt.

ARTIKEL 11. ONDERBREKING VAN DE DIENSTEN EN OVERMACHT

11.1. Handwerkmarkt is niet gehouden aan haar verplichtingen uit de overeenkomst indien nakomen onmogelijk is geworden door overmacht. Indien de overmacht gedurende een termijn van 60 dagen blijft voortbestaan, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst gepresteerd is, wordt dan naar verhouding afgerekend.

11.2. Handwerkmarkt is bij haar activiteiten afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden, waar Handwerkmarkt weinig of geen invloed op kan uitoefenen. Handwerkmarkt kan derhalve op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor welke schade dan ook voortkomend uit een situatie waarin de tekortkoming te wijten is aan een derde partij met wie Handwerkmarkt een overeenkomst is aangegaan.

11.3. Naast het bepaalde in lid 11.1 is onder overmacht zeker te verstaan al hetgeen daaromtrent in wet en jurisprudentie is aangenomen.

 

ARTIKEL 12. DUUR OVEREENKOMST EN BEËINDIGING

12.1. Indien de overeenkomst betrekking heeft op het periodiek of anderszins regelmatig verlenen van diensten, wordt de overeenkomst in beginsel aangegaan de tussen partijen voor een duur van twaalf maanden, tenzij anders is overeengekomen.

12.2. Het recht van tussentijdse opzegging van de overeenkomst door klant is uitgesloten, onverminderd het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde.

12.3. Beide partijen, zowel klant als Handwerkmarkt, komt de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien de andere partij, na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst.

12.4. In uitzondering op hetgeen bepaald in artikel 8.2 kan Handwerkmarkt de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen indien zich dringende redenen voordoen, waaronder in ieder geval worden begrepen de gevallen waarin:

  • aan klant (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
  • ten aanzien van klant faillissement wordt aangevraagd of uitgesproken;
  • het vermoeden bestaat dat klant niet aan zijn of haar betalingsverplichting bij verlenging van de overeenkomst kan voldoen;
  • klant handelt in strijd met de openbare orde of de goede zeden, of enige uit de overeenkomst met Handwerkmarkt voortvloeiende verplichting;
  • klant inbreuk maakt op rechten van derden;
  • klant handelt in strijd met redelijke richtlijnen of aanwijzingen van Handwerkmarkt;
  • klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk wel al dan niet aangetekend schrijven;
  • bij terugkerende betalingsproblemen.

Handwerkmarkt zal wegens deze beëindiging, zoals bepaalt in artikel 12.3, nimmer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.

12.5. Indien klant op het moment van de ontbinding als bedoeld in artikel 12.2 en 12.2 reeds prestaties ter uitvoering van de overeenkomst heeft ontvangen, zullen deze prestaties en de daarmee samenhangende betalingsverplichting geen voorwerp van ongedaan making zijn. Bedragen die Handwerkmarkt vóór de ontbinding heeft gefactureerd in verband met hetgeen zij reeds ter uitvoering van de overeenkomst heeft verricht of geleverd, blijven met inachtneming van het in de vorige volzin bepaalde onverminderd verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

12.6. Handwerkmarkt behoudt het recht om haar algemene voorwaarden te wijzigen, ook voor reeds bestaande overeenkomsten. Indien Handwerkmarkt overgaat tot wijziging van de voorwaarden, stelt zij klant hiervan op de hoogte. Het staat klant vervolgens vrij om de overeenkomst te ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden gelding krijgen of tot ten hoogste zeven dagen na het inwerking treden van deze nieuwe algemene voorwaarden.

ARTIKEL 13. CONFORMITEIT

13.1. Handwerkmarkt zal bij de uitvoering van de overeenkomst zoveel mogelijk het in de offerte overeengekomen beoogde resultaat nastreven. Indien naar oordeel van de klant de geleverde resultaten niet overeenkomen met het in de offerte overeengekomen beoogde resultaat, zullen de klant en Handwerkmarkt in overleg treden om het geleverde alsnog aan de beoogde resultaten te laten voldoen.

13.2. In aanvulling op hetgeen bepaald in artikel 13.1, zullen de kosten voor het meerwerk als bedoeld in dat artikel overeenkomstig het normale tarief van Handwerkmarkt worden gefactureerd aan de klant, tenzij de klant naar inziens van Handwerkmarkt aannemelijk kan maken dat de afwijkingen in het resultaat te wijten zijn aan de gebrekkige uitvoering van de overeenkomst aan de kant van Handwerkmarkt.

13.3. Mocht vast komen te staan dat de gebrekkigheid van de door Handwerkmarkt te leveren diensten voor rekening komt van Handwerkmarkt, heeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst, behoudens hetgeen bepaald in deze voorwaarden.

 

ARTIKEL 14. BIJZONDERE BEPALINGEN OMTRENT HET PLAATSEN VAN ADVERTENTIES

14.1. Iedere advertentie voor producten mag slechts één keer op het platform online gezet worden.

14.2. De advertentie dient een juiste Nederlandse omschrijving van het product te bevatten.

14.3. Het is niet toegestaan meerdere identieke advertenties online te zetten op het platform.

14.4. Een advertentie mag geen discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten.

14.5. De foto’s die bij de advertenties worden geplaatst, dienen de inhoud van het product op de juiste wijze te laten zien.

ARTIKEL 15. BIJZONDERE BEPALINGEN ABONNEMENTEN

15.1 Handwerkmarkt biedt verschillende abonnementen aan. De klant kan deze abonnementen afsluiten door middel van registratie via de website van Handwerkmarkt.

15.2 Het abonnement heeft een  looptijd van 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Na betaling, zijn de bijpassende functionaliteiten 30 dagen geldig. Na 30 dagen wordt het abonnement automatisch beindigd.

15.3 Een opzegging van het abonnement gaat per direct in. Hierbij verliest de klant het recht op de resterende functionaliteiten. 

ARTIKEL 16. OVERIGE BEPALINGEN EN TOEPASSELIJK RECHT

16.1. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Handwerkmarkt en de klant in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen.

16.2. Indien de klant in zijn opdracht bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden zijn deze voor Handwerkmarkt alleen bindend indien en voor zover deze door Handwerkmarkt uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.

16.3. Indien Handwerkmarkt op eigen initiatief ten gunste van de klant afwijkt van de Algemene Voorwaarden, kunnen daar door de klant nimmer enige rechten aan ontleend worden.

16.4. Zowel de klant als Handwerkmarkt zijn gehouden tot geheimhouding van alle informatie die zij in het kader van de onderhavige overeenkomst hebben verkregen.

16.5. Eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant zijn niet van toepassing.

16.6. Rechten en plichten voortvloeiende uit een overeenkomst kunnen slechts door de klant op een derden worden overgedragen indien Handwerkmarkt hier schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.

16.7. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Handwerkmarkt partij is, is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.

16.8. De klant en Handwerkmarkt zullen eventuele geschillen eerst in onderling overleg en in der minne proberen te schikken alvorens een beroep te doen op de rechter.

16.9. Indien dwingendrechtelijk regels niet anders bepalen, is in eerste instantie de bevoegde rechter in het arrondissement Zeeland – West Brabant locatie Tilburg bevoegd kennis te nemen van geschillen tussen Handwerkmarkt en de klant.

16.10. Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd ter inzage bij de Kamer van Koophandel te Eindhoven.

Neem gerust contact met ons op!

We beantwoorden graag al jouw vragen. Je kan contact met ons opnemen via info@handwerkmarkt of door een contact formulier in te vullen.